Home
Help
Search
Login
Register
OPNsense Forum
»
International Forums
»
Dutch - Nederlands
»
[SOLVED] Firewall -Web Application GUI probleem
« previous
next »
Print
Pages: [
1
]
Author
Topic: [SOLVED] Firewall -Web Application GUI probleem (Read 1442 times)
ghmc
Newbie
[SOLVED] Firewall -Web Application GUI probleem
«
on:
July 20, 2024, 10:14:11 am »
Ik heb afgelopen februari een DEC850 gekocht met business abonnement. Daarbij zit de Web Application optie onder Firewall om als reverse proxy, etc te gebruiken. Dat wil ik nu gaan gebruiken. De GUI van het Gateways menu werkt echter niet goed. Als ik in het Gateways menu onderin Locations aanmaak (nadat ik de betreffende Virtual server al heb aangemaakt) verschijnen deze niet in de GUI. Soms is het Locations deel helemaal leeg, terwijl de betreffende reverse proxy wel lijkt te werken. Soms staat er 1 willekeurige entry.
De reverse proxies lijken wel te werken, maar ik kan de locations dus niet zien en aanpassen. Ik heb enkele tientallen reverse proxy verwijzingen in te stellen en dan werkt dat niet lekker. Doe dat nu met HAProxy, maar dat is erg omslachtig, dus wil overstappen naar de Web Application optie.
Is er wellicht ook een bestand dat ik per CLI kan openen en bewerken als work around, totdat dit is gefixt?
«
Last Edit: July 20, 2024, 12:28:42 pm by ghmc
»
AdSchellevis
Administrator
Hero Member
Re: Firewall -Web Application GUI probleem
«
Reply #1 on:
July 20, 2024, 10:43:22 am »
Als het goed is zouden de locations zichtbaar moeten zijn voor de gateway die bovenin geselecteerd is, mij zijn geen problemen bekend.
In het geval je de configuratie handmatig wil controleren, kan je altijd even de config dowloaden (via System: Configuration: Backups) en in het xml bestand zoeken naar `<Apache`.
Mocht het niet functioneren, laat dan even weten welk versie nummer van OPNsense je gebruikt en deel wellicht even een paar screenshots van het gateway scherm.
Mvg,
Ad
ghmc
Newbie
Re: Firewall -Web Application GUI probleem
«
Reply #2 on:
July 20, 2024, 12:16:37 pm »
Dus je moet de betreffende virtual server selecteren en dan zie je de locations die daarbij horen?
Dan snap ik wat er mis gaat. Ik dacht dat je alle locations ziet die je hebt ingesteld, net zoals je ook all virtual servers als een lijstje ziet staan
AdSchellevis
Administrator
Hero Member
Re: [SOLVED] Firewall -Web Application GUI probleem
«
Reply #3 on:
July 20, 2024, 05:05:09 pm »
klopt, het is een "master/detail" view
Print
Pages: [
1
]