International Forums > Dutch - Nederlands

SIP client FritzBox achter OpnSense

(1/1)

draak2011:
Leden,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een OpnSense firewall (18.7.5) met daarachter een FritzBox router (als Lan geinstalleerd). Op deze FB heb ik een tweetal sip clients geconfigureerd. Twee DECT handsets zijn aangemeld bij de FB dect. Uitbellen met mijn telefoontoestel via Poivy en Tweak gaat prima. Bij het inkomende gesprekken  echter, ik gebruik alleen het Tweak account hiervoor, krijg ik éénzijdige audio. Binnenkomende audio vanaf de beller is er niet, uitgaand naar de beller is er wel audio. Uit de documentatie heb ik vervolgens met 1:1 NAT, Port Nat en Sipproxd geproberd dit probleem op te lossen echter zonder bevredigend resultaat. Op andere fora vind ik veel informatie over NAT maar dan voorals m.b.t. pfSense en dit kan ik niet één op één overzetten op OpnSense.

Is er iemand die hiermee ervaring heeft en mij verder kan helpen? Het zou jammer zjn om mijn oude router weer in te moeten zetten met ALG ondersteuning, waarmee het wel goed ging.

Verder zou ik als het er nog niet is deze oplossing ook voor andere gebruikers volledig en goed willen documenteren zodat ze niet als ik aan het doormodderen hoeven. Alsvast bedankt voor jullie inspanning..

JL:
Het lijkt me niet wenselijk de opnsense vroeger op het internet te zetten dan de FritzBox. Tenslotte moet de FB toch de DSL omzetten, niet ?

Navigation

[0] Message Index

Go to full version