International Forums > Dutch - Nederlands

Hoe kan ik devices van WAN naar VLANs krijgen

<< < (3/3)

John Driessen:

--- Quote from: EdwinKM on September 05, 2022, 12:21:39 pm ---Je maakt het behoorlijk complex zo. Veel lastiger dan nodig. Je werkt toe naar double-NAT'ten wat je eigenlijk niet moet willen. Kan die hele Ziggo box er niet tussenuit? Of minimaal in bridge mode.

Met OPNsense in een VM introduceer je ook nog extra problemen met de Host die een IP moet hebben. Proxmox herstarten zorgt dat je router onderuit gaat. Ook daarvoor valt wat te zeggen om op een dedicated host te draaien.

Daarbij geef je aan dat je geen Managed Switch wil kopen. Geen expert maar volgens mij niet mogelijk (of je moet allemaal fysieke kabels trekken). En voor het geld hoe je het niet te laten. Ik gebruik een GS108Ev3 van 30 tientjes ofzo.

"Lawrence Systems" op Youtube heeft een aantal goeie filmpjes over VLAN setup. Welliswaar voor pfsense maar komen prima overeen.

--- End quote ---

Lawrence Systems ken ik wel, ik heb hiervoor PfSense gebruikt.
Hoe bedoel je precies de Ziggo box er tussen uit?

i81b4u:

--- Quote ---Hoe bedoel je precies de Ziggo box er tussen uit?
--- End quote ---

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus

EdwinKM:

--- Quote from: John Driessen on September 12, 2022, 10:11:18 am ---Dus jullie raden aan om toch een managed switch te kopen en OPNSense op een niet-virtuele machine te draaien. Dat betekent dus ook een extra laptopje kopen oid voor OPNSense.

--- End quote ---

Ik ken weinig laptops met 2 interfaces. En in theorie kan je daar omheen werken met VLANs. Maar dat is ook een slecht plan.

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version